Wednesday, September 1, 2010

Tak sangka dah 22 hari berpuasa, masih ada org yang tak buka puasa dr hari pertama

Lokasi : Food Court, Tesco Extra (Branch dirahsiakan)

Tarikh : 01/09/10

Jam : 6. 45 petang - 7. 20 petang


Aku selalu ada masalah nak pilih kedai makan mana bila nak berbuka puasa. Huhu, cerewet sangat atau pun dah takde idea nak pi makan kat mana. Sebab kalau ikut kan badan, rasa nak makan kat area umah jer, tapi apa yang ada? Huh, mamak & bazar terpanjang di Malaysia. Takde pilihan lain. Jadik hari neh, after pusing2, last last pilih food court, Tesco Extra jer lah .. senang & dekat.

Kat food court tuh, takde banyak kedai yang bukak. Ada lah dalam 8 - 10 kedai makan.. so, encik suami dah tetapkan hati nak makan Hot Plate and aku macam biasa termanggu manggu nak makan apa. Hehe, dasar kedekut & cerewet. At last pilih Makanan Thai. Menu dia punya lah banyak.. jadi kena lah baca slow slow sambil pikir...

Dalam dok pikir punya pikir tuh, ada lah 2 hamba Allah neh pun sama tengok menu yang berjela. Tapi diaorang neh lain sket, dia punya excited tengok menu sampai cakap kuat kuat macam satu Tesco kena amik tahu dia nak makan apa. Bila aku baca hujung menu, dia pun sibuk baca menu yang hujung,.. Tiba tiba dia cakap kat kawan dia..

Minah/Makcik A Tudung Coklat : Ish, aku nak order nasi.. aku tak kira! Lantak nko lah nak makan apa... mee ker, apa ker.. aku nak nasik. Aku tak boleh kalau tak makan nasi

Minah B Baju Hitam : Suka hati lah.. aku nak order lain. Tapi murah ek ek ek ..

Aku diam jer dan tak amik port pun apa yang dia order.. Yg aku tahu, aku order Nasi Putih & Ayam Masak Sambal Petai.. itupun setelah 10 minit pilih menu. 

Haha.

Encik suami punya Hot Plate dah siap dan dia pun dah beratur beli kan air Teh O .. aku dok kat meja sambil tengok tengok kedai lain.. sekali tup tup minah kecoh neh duduk sebelah meja aku.. Haish,
Tengah dok layan layan mata.. dengar bunyi loceng dr kaunter food court Thai tuh.. aku pun pergi lah, sebab mesti makanan aku dah siap.. Tup tup tiba depan kaunter, ada lauk Paprik Ayam.. aku confuse kejap. Dalam hati, mungkin lauk aku tak siap lagi.. aku pun blah ar and terus pergi ke meja makan.

Sambil jalan tuh, mata melilau tengok group kecoh tuh.. sekali aku nampak lauk aku kat meja dia kannnnn.... Aku macam terkejut lah .. tapi bila pikir balik, mungkin selera dia sama.. so, biarlah ... Sampailah dah masuk waktu buka, aku nya makanan tak siap siap lagi.. sampai aku tunjuk kat budak kaunter tuh.. apa yang aku order.. baru dia macam termalu bangak bangak yang makanan aku takde.. yang ada hanya Paprik Ayam..

Cis! Buang karen.. and malas nak gaduh, amik jer lah Paprik Ayam tuh and makan ngn Encik Suami..

Tengah tengah makan.. tetiba terdengar group kecoh tuh bercakap (dah pesen ckp kuatkan... sampai ke meja aku pun dengar)

Minah/Makcik A Tudung Coklat : Bodoh lah kedai neh.. aku order Paprik Ayam.. dia buat Ayam Petai pulak.. aku dah lah lapar .. Geramnya..

Minah B Baju Hitam : Ntah ntah nko salah cakap tak.. tapi makan jer lah..

Minah/Makcik A Tudung Coklat : Tak nak aku.. bak sini mee nko tuh.. aku nak makan..

Terus dia rampas nko mee orang tuh... Haha! Memang dasar jakun dan bongokss!!

Aku dengar terus berkata dalam hati .. Bodohnya!! Nko yang salah amik makanan kat kaunter.. nko kata orang tuh salah buat.. Takkan ah tak kenal mana satu paprik ayam & ayam petai.. 
Encik suami senyum jer pandang aku.. Haha. Aku mcm nak tergelak besar masa tuh. Yang kelakarnya, masa nak order tuh.. dia punya jakun macam dah 22 hari berpuasa tapi tak buka buka.. Jadik tadi lah baru buka.. tuh yang semua makanan dia nak sapu .. 

Ntah apa apa ntah!!

Kepada Minah/Makcik Tudung Coklat, meh sini saya kenalkan yang mana satu Paprik Ayam & Ayam Masak Petai..


Ini Paprik Ayam - Ada Kacang Panjang, Lobak Merah (Carrot), Cauliflower & Ayam..



Yang ini Ayam Petai - hanya Ayam & Petai sahaja ...

(Gambar Ikhsan dr Google.com)

SENGAL !!!






No comments: