Monday, September 6, 2010

Lagi 4 hari nak raya... Awak macam mana?

Semua orang sibuk buat persiapan Hari Raya.. setiap hari jalan nak masuk Pasar Borong Pandan tuh jammed! Setiap hari, setiap jam especially after berbuka sampai lah 2 3 pagi. 

Owh tidak.. even aku nak pergi neh pun, tak sempat lagi menyelit masuk.. Dengar cerita murah and okaylah barang2 nya. Jadi rasa nak pergi nengok2
Huhu, tahun neh persiapan agak kurang sket sebab dah masuk 32 weeks! Meaning that, 1 month more to go before kebaaaaaaa Bo0o0o0M!!

Hahahaha
So, bila tengok2 barang kat Metrojaya, Jusco, Arab Street, Orchard tuh.. Haish, kepala takde pikir lain.. semuanya pasal preparation nak giving birth. Hehe, even GUESS ada buat sales giler giler kat Metrojaya.. haha, tak boleh nak cairkan aku..

Sebab barang anak jugak menjadi keutamaan.. sebab nak dia lahir jerk terus selesa ;)
Semua barang rasa nya dah beli, cuma tinggal beberapa perkara/item seperti

  1. Pampers for newborn
  2. Nak order tilam kekabu with Anggun Flora (tunggu after raya.. dah deal appointment)
  3. Minyak Yuu Yee belum beli! .. grrrrr...
  4. Confinement Set
  5. Mak Bidan mana nak bedal badan aku neh
  6. Breast pump (hurm, perlu ker?)
  7. Apa lagi ek? Nanti check balikkk.. haha
So, rasa nak beli baju Melayu lah utk encik suami.. sebab tahun neh beraya umah parents dia.. kang semua orang melaram.. dah aku laki bini pakai sempoi jer.. Hahahaha.. tapi, he is more interested to Levis Jeans .. ahaks!

Let's him think and decide =P


Aku mana mana pun boleh .. eheh, lagi pun ada baju maternity yg casual aku beli kat Kolumpo hari tuh, belum pakai lagi.. sebab nak melaram masa raya.. Hehehe.. tapi both in black! Lantak lah labu..

Minggu neh last kerja.. wah, bestnya.. and 8hb banyak benda nak kena settle before raya sakan. 3 rd raya akan ke Melaka & Muar follow husband's family beraya .. Then, baru lah ada chan beraya ngan family aku ..

Last but not least, 


No comments: