Tuesday, June 30, 2009

BBQ dalam hujan

Semalam kan cuti public kat Johor.. So, abah plan nak buat bakar bakar kat tepi laut :) aku neh kalau dalam ramai ramai tuh, memang agak susah ah nak join bakar bakar.. sebab mcm leceh ar. Kalau BBQ kat tepi chalet tuh, aku suka ar.. sebab senang nak salin salin baju.. dapat tengok TV (tengok ker aku).. nak buang air pun senang.. kalau mandi laut, nak bilas pun selesa lah..

Tapi 1 nak lawan 8 orang.. mana boleh kan? Aku lah kalah.. tapi diaorang neh memang degil... aku dah cakap sewa jerk chalet kat Tg Sedili tuh 1/2 day.. tapi taknak.. ha.. kan dah ber BBQ dalam hujan! Tak sampai 1 jam ... hujan pun turun.. at last, balik ke rumah semula.. ntah apa apa ntah.. dah ler diaorang jerk dpt makan.... aku kena tolong tengok BBQ tuh.. huh, sungguh tak adil!!!

Bila dah balik.. badan aku terus seram sejuk.. mcm nak demam. Mesti kes kena hujan ah neh. Tp aku sempat lagi belanja barang dapur kat Giant.. hehe, mak mentua datang umah aku pun lepak lepak main internet..


Sebelum ber BBQ, pekena makan tengahari dulu kat our fav stall, Belangkas Mahkota


Ehem, nampak tak ada tangan sedang mencedok gulai asam pedas ikan sembilang.. and next to Belangkas Berlada.. My Fav.. Abah cakap, asam pedas dia tokleh lawan Parit Jawa, Muar nya asam pedas.. sini lagi best :)


Our favs! Semalam ramai orang.. nasib baik booking.. kalau tak, tak merasa lah..


Deq Lah and her friend, Wanie :)


Mak Aih, yang baju PURPLE tuh muka garang nah? Tak cukup nasik ker??


Siapa ntah yg order bendi neh? Kami bedal jerk..


Gong Gong - 1 plate RM 10..
Kalau sesetengah tempat, mahal nauuzubillah~


Mak Aih, yang baju hijau tuh.. gembira nah dapat makan kat sini. Hajat tercapai ker? Siap terkeluar lidah eh..


Si Kuat Makan!


Jeng Jeng Jeng.. licin babe!


Masa neh kat Kompleks Ikan Tg Sedili.. Beli sotong and udang fresh2..
Rambutan tuh seikat RM2


Elok pulak gambar dia neh..


Menantu mithali tersenyum bangga sebab join bapak mertua belanja udang & sotong


My Hubby :)


Acara Ber-BBQ pun bermula..


Ewah, ketua BBQ.. duduk senang lenang nampak..


Ketua BBQ hanya goyang kaki dan tangan sahaja..


Sedang meneliti yang takkena..


Udang =P


Acara makan pun bermula..


GOTCHA!


Si Kuat Makan dan Pandai Berlakon..


Nyum nyum nyum..


Birokrasi sedang berlaku.. Ketua BBQ cuba mencucuk satay ke dalam mulut AJK KUAT..


Kipas kuat kuat yeh..


Ops!! Kepala Sotong terjatuh dalam hutan belantara..


Barisan sotong yang kena BBQ


Satay Ayam .. sedap!


Pabila hujan pun mencurah.. Wanie tengah tengok hujan turun.. Kami pun berlari menyelamatkan diri dan pulang ke rumah! Ceh, aku tak sempat makan pun..

2 comments:

susudalambotol said...

seronok kan bila dapat public holiday hari Isnin? :)

+a.z.i.e+ said...

Yeah, memang seronok sangat!! Hehe, bila lah lagi nak public holiday neh?? Nak jalan lah.. Haha,