Sunday, July 1, 2012

Zara Amanda - 1 year 8 months

Eh, betul tak aku kira neh ek? 1 tahun 8 bulan..
Lahir pada 20-10-2010, and now 01/07/2012 ...
Haaa, lebih kurang lah.. 1 tahun 8 bulan lebih .......

Sekejap jer masa kan.. dari sebesar jari (tapi kuat melalak tak hengat punya)
Sekarang dah besar dah.. dah boleh harap kalau kita mintak amikkan HP.

Syukur Alhamdulillah, atas kurniaan ini... 

Kalau dulu nangis tak hengat punya, sampai nak terkeluar anak tekak.
Sekarang pulak, hari hari nak nengok Upin Ipin sampai dah nak termuntah
Sampaikan mak pak dia tak tahu pasal hal dunia.. sebab hari2 bantai Upin Ipin

Aku rasa dah lama jugak aku tak update progress anak aku ek
Almaklumlah, line blogging kat opis dah disekat, kat rumah pulak tak sempat
But, since today aku melepak kt rumah, maka mari lah aku update sikit..

Amanda dah boleh bercakap sikit2, even tak lengkap ayatnya.
Ada jugak yang aku faham ayatnya, dan ada jugak yg aku tak faham hahahah

Antara perkataan yang selalu disebut oleh Amanda

* mimmyyy = Mummy
* Didi = Daddy
* mam = makan
* acik = nasik
* banana = pisang/Tutti Fruitti (hahaha, motip?)
* wai = buai
* mak = atok ummi (mak aku lettuw)
* abah = atok daddy (bapak aku plak)
* anty = aunty
* uncle = uncle
* arrr bird = angry bird
* arrr phone = handphone
* susu = susu
* pepen = upin ipin
* buuu = ibu (babysitter)
* ayah = ayah ( husband babysitter)
* abang = anak babysitter
* bibi = baby
* broom = motor
* angish = nangis
* papap = karipap
* dadas = pedas
* shh yam = shhhh diam
* cat = kucing
* aummm = tiger
* dog = anjing
* donalds - Mc Donald's
* ayam = ayam
* fish = fish
* iannnn = kesian
* atit = sakit
..... dan byk lagi..

Aku rasa sebab babysitter aku rajin bercakap ngn dia, kemudian main
flash card, tampal poster animals/alphabets kat rumah dia.. so, hari2 belajar
Tuh yang cepat tangkap... Alhamdulillah..

Sekarang neh kalau gi shopping mall, mula2 dia nak dok kat stroller, 
lama2 haaa haruk nko satu mall tuh.. active + meronta nak kuar.. abis semput
semua orang..

Mummy & Zara Amanda   


 
Her latest picture 30/6/12



Berangan dlm kereta
Her sweet smile buat hati ku cair .. My co-pilot (hari2 teman drive)
Sweet in pink overall
Daddy's princess

Melaram dgn Daddy's Rayban
Naik Horse.. pantang lalu Danga Bay, mulut dia tak berhenti sebut horse horse..
Tengah pujuk, and good mood in 10 minutes masa kat Ben Thanh Market, HCMC

Mummy & Daddy sayang Zara Amanda! 

 

No comments: