Friday, May 11, 2012

Review Ho Chi Minh Trip - Day 3

Huhu, berzaman nak tunggu aku update hari ke 3 kan?


Keh keh keh, mak busy nokss! sabar lah yer


Review Ho Chi Minh Trip - Day 3


Hari ke 3, kitaorang decide nak pi tour Mekong River. Aku sebenarnya berhajat nak naik sampan yg kecik molek tuh sambil lalu celah2 pokok nipah.. Tapi direject oleh adik aku. Dia tanak naik sampan kecik (mungkin sebab dia gemuk), dia nak pi Mekong River yang ada floating market..


Berangan mcm kat Bangkok.. tapi nan hado nyah! Nyesal tau.... sobs sobs sobs


Dia bawak kitaorang jalan gi Mekong River, lepas tuh setakat tengok boat boat terhenti tersadai kat sungai tuh.. tak memberangsangkan langsung.. menyesal sungguh. Padahal time tuh, boleh round Ben Thanh Market shopping kan..


Dah lah dari Ho Chi Minh/Saigon City nak ke Mekong River tuh amik masa 1 jam setengah.. nko bayangkan ah dok dlm bus yg bawak hanya 40km/sejam.. harus aku mcm nak menyumpah seranah.. mcm nak tolak driver tuh, biar aku yg drive..


Haha melampau..


Buang masa sehari ah tour neh.. memang tak best langsung. Setakat nak round2 kampung.. alahai, Malaysia pun byk kampung yg aku dah round.. Suasana dia sama jer ... 


Trip fare neh about USD 11 per person.. so murah kan.. tp mcm hampeh! Kalau dr awal aku citer tak best, nko paham jer lah memang tak best.. keh keh keh better shopping!


Balik dari tour neh, hari dah malam.. memang terasa ah buang masa. Sampai jer hotel,kitaorang gi makan kt VN Halal. Kedai dia sebuah restaurant, agak kecik sket, tp ramai customer (org melesia lettuwww) ... Makan review : So-So lah ..


Aku still prefer Halal Saigon :D


Balik makan, aku mandi and lepak skjp. Pastuh terus gi shopping habis habisan...


Amanda? Aku letak kat bilik mak aku. hehehe, dia tidur cepat,, lagi ah best aku shopping. Hari dah last, baru terasa byk benda nak beli..


Orang yang nak gi floating market tuh

In the tour bus

kemain bapak aku ske nak bergambar ngn bus tour.. teringat zaman dulu purba lettuwww

My parent.. eh nampak tak aku kat dlm bus tuh??

Sawah padi.. tup tup tup ada kubur..

Jeti Mekong River

Hanya my SIL syiok bergambor.. yg lain sibuk nak pakai topi

Excited dgn topi .. USD 1 per hat

Haa tuh lah yg dia katakan floating market.. ntah apa2

Setakat nak tengok tongkang mcm neh.. kat Pasir Gudang pun banyak lar!!

Utk Mat Salleh mungkin benda baru...

Orang yg dah biasa pun buat2 jakun...

Murid2 baru nak gi sekolah.. afternoon session kot

Naik beskal tuh...

Lepas tgk floating market, dia singgah kat satu tempat ... bawak gi bee farm.. abah tgh try royal jelly

Lepas tuh pi tengok cara2 buat emping beras

Lepas tuh layan beskal.. tgk gaya Amanda.. siap buat tangan mcm tuh

Aku takut patah jer beskal tuh kalau adik aku naik

Ye ye kelapa jer 2 orang neh...

Mekong River ... tuh mcm 5 star resort lah.. utk honeymoon sesuai ah kot..

Amanda tertido masa on the way back to Jetty

Makan malam @ VN Halal

Hehe, dapat tengok kitaorang masuk jer lah.. sbb dah lapor, tak sempat nak snap gambor makanan :D




No comments: