Thursday, April 7, 2011

Astaghfirullahal'azim! Apsal hati aku neh??

Apsal lah hati neh asyik meronta ronta nak pergi bercuti neh??

Rasa mcm ngilu ngilu kat ulu hati. Astghfirullahal'azim :(

Aku neh dari tadi dok usha Air Asia .. Neh semua gara gara addhoc task boss aku lah neh. Dia soh aku pikir new policy utk travelling by air. Dah aku gi contact semua airlines kat Malaysia. Dah semua bagi aku good service, makin lah hati aku bengkek.

Lagi satu alasan yang lagi mengukuhkan keadaan aku skang, bapak aku dari beberapa hari lepas dok ajak gi KK bulan 6 neh. Aku dah survey survey dah neh.. harga gi KK sama gi Krabi!

Arghhhhhhhhhhhhhhh... lagi buat aku gila!!!!!

Baik gi Krabi! At least boleh aku hilang rindu suasana dia dan pemandangan dia! Giler sakit dah neh. Aku nak tempat yang peaceful.. Sebab skang neh dah stress sangat kerja. Memang nak kena jalan... Lagipun, Amanda patut tahu kat mana mak pak dia honeymooning dulu! Haha

Lagipun, hari tuh nak jalan.. tokleh sebab nak buat kerja kawen. Skang kerja kawen dah selesai dengan jayanya... Jadik dah boleh berjalan dengan hati yg senang,

Alasan ketiga bagi menguatkan kenapa hati neh meronta-ronta, sejak aku bersalin bulan October tahun lepas.. aku belum berjalan/bercuti ke mana mana lagi! Owh itu sadis ok! Sebab aku orangnya, akan berjalan sekali sebulan! Ini nko kira, dah berapa bulan aku tak berjalan? Dah dekat 6 bulan weihhhhhhhhhhhhh...

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... tidak~ :(


Alasan ke-4, tadi aku call bestfren aku, Azah! Dia skang berada di Jeti Lumut! Nko dengar tak terbakor ker? Kita bakor bakor bakor! Uish geram seyyyy.. Dia berjalan sakan sejak berlaki bini. Nak balas dendam kat aku pulak. Nko memang, Zah! Mana aku tak jeles.. dia berjalan ke Pangkor tau.. 

Aku geram geram geram!!
Alasan ke-5, hehe, ini best sket.. Saya jeles dengan suami saya yang dapat Outstation ke Penang! Jeles! Dan sebelum neh dia pergi camping dengan bebudak scrambler dia! Wah, hebatkan? Aku? Kena kerja! Bangang betullah. Takde chan langsung kasik aku ilang stress!

Mana aku tak stress? Perlu tak aku berjalan? Perlukan..? Jawab lah, perlu plissssssssss
Hahahahaha

Alasan ke-6, saya nak bawak anak cute saya tuh jalan... kesian dia! Sebab dulu masa dia dalam perut saya, selalu bawak dia jalan.. Jadik, saya perlu bawak dia jalan (alasan kukuh, supaya aku dapat jugak)


Awak tahu, oleh kerana saya tekanan tak dapat berjalan/bercuti.. saya paksa suami saya bawak anak berjalan kat Istana Garden. Terukkan?

Hari yang sama saya ajak encik suami gi Jusco buat latihan Cik Zara Amanda naik stroller.. Sebagai latihan berjalan jauh nanti.. punya lah semangat! Tapi ada nak berjalan ker dikk? Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Aku rasa setakat tuh jer lah..

Owh yer lagi satu, Mak Mentua Pak Mentua pun skang kaki berjalan. Laa neh kat Kuantan & Kemaman. Perghhhhhh.. mana boleh tahan babe! Hari tuh depa pi KL. Huarghhh... 

Banyaknya dugaan!

Haa lagi satu tambahan, tuh haa Kak Emy Principal tuh... lagi ah.. setahun ntah berapa kali lah. Lagi meronta ronta hati neh... 

Ya Allah, berikan lah suami ku, keluargaku petunjuk.. bahawa aku dah nak giler sebab dah lama tak pergi bercuti neh.. dah 6 bulan.. sungguh lama. Tak pernah mcm neh punya lama!

Let's Krabi! 

lalalalalalal.. berangan mode*


No comments: