Saturday, August 1, 2009

Kanak-kanak pun memahaminya

Perghh! Menyampah pun ada dengan hospital kerajaan neh (luahan atie aku).. semalam lepas pergi Klinik People, doctor kan suruh husband aku refer GH utk buat H1N1 nya test. Doktor pun bagi advice/tunjuk ajar, apa yg patut GH buat bila nampak referral letter dr dia. Memandangkan husband aku dah demam selama seminggu dengan kadar temperature nya yg terlalu tinggi, harus diuji air liurnya..

Tapi bila tiba kat emergency kat GH.. lain ah plak jadinya.. ramai betul orang! Kemudian tunggu ah giliran, tup tup bila masuk, husband aku jerk yang boleh masuk.. Aku kena dok kat luar menunggu. Cis, teruk betul. Sampai masa, rupanya doctor tuh takde pun test air liur laki aku. At last, malam tadi demam panas lagi. Aku yg cuak.. Teruk ah.. Iklan macam macam dalam TV, newspaper suruh dapatkan rawatan.. ini tak, buat tak tahu jerk..

Aku paksa husband aku makan ubat lagi….Alhamdulillah, dah kurang sket demam. Hope baik ah sampai esok.. Husband aku pun satu, cakap ah dengan doctor tuh nak check pasal influenza nya demam.. ini tak, diam jerk.. syok ker haper dengan doctor tuh?? Ish ish mentang mentang ah aku dok luor masa dia dirawat..

Tadi aku masuk opis lambat sket. Kul 11 pagi baru sampai opis. Riuh rendah semua.. dengan aku yg baru baik demam selsema jugak.. sibuk ah semua cerita pasal H1N1.. at last, husband aku yang temankan buat kerja sampai kul 3 petang. Itu pun ada yg tertinggal lagi sket. Isnin sambung ah nanti..

Sejam lepas aku baru lepas nangis berhabisan tengok Tribute for Late Yasmin Ahmad. Wah, syahdu betul.. Especially part, parents dia tuh.. and ada iklan yg buat aku tergelak besar..

Percintaan Tan Hong Ming [Tan Hong Mings Love]

Haha.. kelakar kan?

By the way, until now I think everybody still felt the loss. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al Fatihah.

No comments: