Thursday, January 6, 2011

Hijrah ke Shah Alam?

Tadi kena panggil dengan boss. Ada benda nak discuss. 1st question dia, husband skang kerja kat mana? Pelik! Sebenarnya dia dah tahu kat mana laki aku kerja .. 


Lepas dah lama diam.. dia cakap, yang management dah choose few names to relocate in our new office in Shah Alam. Ha? Aku diam jer. Tapi dah boleh agak dah.. Hurm, and aku salah satu calon nya. Owh, nampaknya apa yang aku bincang kan ngn encik suami bakal jadik realiti.

Memang both of us ada plan nak move up to KL but not so soon. Tapi yang ini pun, takde lah cepat, cuma effective next year .. but, management dah tengok siapa yang kena pergi dan mereka akan kuarkan a set of benchmark on the expenses part.

Yer ah.. nko nak soh pekerja nko pindah.. then mesti ah pikir umah. Aku pun pening gak ngn umah. Sini ada umah, sana pun ada.. tapi kena sewa. Means, our comitment will be double up. Huarghh.. 

Actually aku ngn husband decide nak pi KL dulu pun sebab malas nak dok JB! Haha tipu! Bukan tuh, its because career development. Frankly speaking.. yes, memang aku kejarkan sesuatu dalam company neh.. where aku nak diri aku gantikan orang yang bakal bersara tuh nanti.

Please jangan gelak! Tak malu kan.. Hahaha

Anyway, setiap orang ada wishlist and target to achieve. I believe on that. So, tak salah aku nak sesuatu utk diri aku yg dah penat bekerja neh (haha, penat ker?) and it will benefit to my family also.

Maka mari lah sesama berdoa .. Amin ~

So, tadi my boss dah slow talk dengan beberapa orang staff and she received good feedback. Banyak benda nak kena pikir and plan + survey. Aku rasa dah patut survey, rental fees for Shah Alam area takpun kawasan disekitarnya..and list down what will be my expenses, and compare.. is it worth it amik offer pindah tuh... everything has to consider ...

Kepada kengkawan or anybody yang baca neh.. boleh ah share comment and give some info bout Shah Alam area ..

Yang aku worry sangat skang.. ialah who want to babysit Zara Amanda nanti.. Haish, dah lah kat sana.. where aku tak kenal sesapa .. i mean kawasan yg nak tinggal tuh.. and we have to adapt with community as well.. maybe for the first 3 months.. kena lah ulang alik KL - JB - KL ..sebab tak mahu my daugther kena culture shock.. and for the time being, my babysitter jaga Zara Amanda dengan baik.. mcm sedih plak, kalau jadik berhijrah..

Haha, sungguh keji aku berangan......

Apa apa pun, hidup mesti ada plannning...

Ok, sambung berangan balikkkkkkkkkkkk.... 

=P

1 comment:

farhana said...

hye..
br 1st tyme bc ur blog..
rental kt shah alam for umah teres normally 1000+++ for sec4-sec13.. sec16 ke ats murh sket rasenye.. n kt shah alam byk sgt nursery.. yg some bole dipercayai sgt2..