Friday, February 26, 2010

Lada Hantu @ Mexico Chillies


Neh lah juadah aku dan suami pada ahad lepas. Aku plan memang tak nak makan luar sebab dah jemu dan kebetulan pulak, masa bercuti di Cameron Highlands hari tu, kami ada beli lada hantu sepeket. Jadik plan nak masak ikan bersambal lah. Sebab nama pun lada hantu, kepedasan pasti umpph!!


Aku dan suami kenal lada hantu neh masa ikut my family holiday kat Kuching. Owh, masa 1st time jumpa, aku masak terung berlada kat Condo yg we all stay. Memang syiok lah. Memang pedas! 

Tapi, kali neh masak ikan cencaru bersambal.. tengok warna nya memukau..


Kami makan ikan bersambal bersama sup sayur.. ala masak cincai cincai..


Sekali bila makan... harus!! Sup sayur menjadik penyelamat. Hirup sehirupnya.. lada hantu kali neh memang pedas giler giler giler sampai tak boleh nak makan. Asal makan jerk, menjajar carik air. Ikan pun dah pedor semacam pedasnya...

Last last aku bungkus kasik mak aku bawak balik.. utk adik aku, mimie makan kat UITM bersama kawan kawannya.. 

Haha.

Tak tahu lah mereka menggelupur tak.. sebab kat sini, aku laki bini menggelupur mcm orang nak mati pedasnya. Ampun!

Taubat aku nak makan lada hantu lagi..


No comments: