Tuesday, August 25, 2009

Hopefully nothing seriyes - Nose oh nose



Gambar di atas happen masa Feb08, last year. Beberapa bulan nak kerja kahwen, hidung aku ada masalah cyst sebesar 2 jari (jari hantu & telunjuk). So, immediate operation. Masa tuh Tuhan jer lah tahu... berdebar debar and the doctor pun macam macam main main kan. Sebab masa masuk kat emergency tuh, doktor in charge tengok aku macam sihat jerk. Bila explain explain, dia soh buat MRI & CT Scan. Chet! The cyst dah mula growing and hampir kena mata. No wonder lah, bila hembus hingus keluar kat mata. Celah mata tau! Betapa seriau betul masa tuh. Lama gak kena operate, nearly 4 - 5 hours. Masa tuh Encik Bakal Suami kena kerja pulak, so mak ngn adik adik aku jerk lah teman.

And la neh. hidung aku yg operate tuh (belah kanan) dah tersumbat selama sebulan. Sejak demam hari tuh. And everyday, akan running nose tanpa henti and dah takde deria bau!!!! Lepas tuh, sometime bila running nose we may control our nose. Let say meleleh, kita boleh sedut sket sementara nak carik tisu kan. Tapi ini dah tak boleh lagi!!! Even aku try to tarik ke atas hingus tuh.. dia tetap meleleh tanpa henti. Dan benda neh dah berterusan selama sebulan. Mak aku dah bising bising soh gi check doktor tapi pada aku mungkin benda neh biasa. Hidung dah mula melelas sebab kena genyeh.

End up this morning bleeding pulak. Ops, kenapa lah agaknya eh? Jadik igauan ngeri. Skang neh tengah gatal merenyam dalam hidung. Tapi kena tahan sebab takut berdarah lagi. Aku dah call doctor for appointment tp dia ada operation pulak. Datang jam 2.30 petang yer. Alahai!
Hopefully nothing seriyes!
xoxo



No comments: