Tuesday, July 21, 2009

Target Achieved - 6 out of 9

Nasib baik ada yang memberi semangat untuk buat kerja kerja di bawah.. Kalau tak, harus aku masih berteleku di depan notebook neh melayan FBking sambil membaca berita utama negara. Hehe, Thanks to Kak Emy and Kak Zarin! Ayat "MESTI BUAT" uols berjaya buat hatiku tak keruan seyy.. Macam ada CCTV from KL. Ahaks =P

So, this is the update for below wishlist:
  • Masak Sambal Tumis, Bayam Masak Air, Ikan/Ayam Goreng for Dinner - DONE




  • Basuh toilet tetamu - DONE
  • Lipat baju yang kering tadi - DONE
  • Pasang bedsheet utk bilik tetamu - Hubby will do it for me :)
  • Kemas fridge - DONE
  • Planning nak masak apa this weekend for my guest - ??
  • Kemas ruang TV kat atas - Hubby will do it for me :)
  • Susun magazine for hall - DONE
  • Apa Lagi ek?/ Nanti pikir ah - DONE
So, 6 out 9 sucessfully done by me. Hehe, sorang sorang tau!! Bedsheet tuh, nanti esok Hubby pasangkan sebab gue tak larat nak angkat tilam (Ceh, makan kuat.. angkat tilam pun tak larat). He also will be going to clean up TV Hall..

Muka orang kuat makan.. Haha

Notes for him:


Dear My Dear Hubby,
Untuk TV Hall
Pastikan tiada habuk, tiada snacks plastic (selalu mamat kecik yg tinggalkan), Susun cute cushion and sofa betulkan.. Remote TV, DVD, Astro and Ceiling Fan sentiasa ready on the cabinet... Pastikan laci semua ditutup rapat :)

Untuk BedSheet
Hehe.. saya dah letakkan bedsheet kat atas katil tuh eh,B.. Tolong pasangkan nanti yer.. Hehe, terima kasih.

Haha, teruknya bini.. Patut lah gemuk gedempol! Malas rupanya. Hahahaha..

Setelah kemas fridge tadi.. ada yg dah lama expired pun. Erk, aku memang bukan pemakan cikedis tuh semua.. Aku hanya makan yg berat sahaja. Yg ringan ringan neh semua tolak tepi.. Jadi apa yg tak patut tuh dah dibuang.. At last, aku decide nak masak Spaghetti Bolognaise utk tetamu yang datang nanti. A simple dish but the taste will last in their mind till death! Wah, bahayanya .. Hahaha. Perasan si tukang masak neh ek..

Plan utk hari Khamis neh.. Pergi belanja bahan nak masak Spaghetti sket dan apa apa yang patut.. Then, macam nak singgah Cosway, nak amik mak aku nya barang redemption tuh.. Vantage you! Tak tidur malam makcik peluk Vantage nanti.. =P

Why tak Friday? Sebab Friday aku ada class tuisyen.. so, macam tak sempat.. Hehe, Hubby pun nak vacuum and mop on the Friday nite.. So, aku ajar tuisyen jerk lah.. takmoh kacau dia mengemas..

Wah.. ini belum raya lagi neh.. baru kawan nak datang.. kalau raya ntah macam mana lah agaknya..?? Haru biru dibuatnya..

No comments: