Monday, June 15, 2009

Trauma

I have gone thru a very bad experience during college time few years back. Ada orang pecah masuk rumah sewa saya dan kawan kawan. Masa tuh saya tgh sibuk nak final exam dan tidur agak lewat. Tp masa kejadian, saya memang tak sedar langsung, orang gelap tuh masuk. Yg nampak terang dan jelas, kawan serumah tp bilik yang lain. Kesian mereka!

And till now, the traumatic feeling still haunted myself. Sampaikan buat kerja kat dapur, husband dtg dr belakang pun, akan membuatkan jantung saya berhenti berdegup! Saya terlalu takut... Its was a bad experience tough, I tak melaluinya. Maybe terlalu over imagine..

Sebab mengikut kawan serumah, orang gelap tuh bawa pisau dan letak kat leher. Saya dan rakan sebilik yg sama (4 orang) tak sedar.. orang gelap tuh menggeledah bilik.. saya baru saja tidur ketika tuh.. sebab terjaga baca buku sampai kul 2.45 pagi.. Dan tersedar bila, kawan bilik lain (mangsa kejadian).. datang ke bilik saya dan memetik suis lampu dengan suara yang ketakutan..

Bila check check balik.. habis duit di atas meja dan kunci rumah saya di bawa larik oleh orang gelap tuh... Ish, saya takut.. Bayangkan lah, saya duduk di Level 3 - Apartment.. dan orang gelap tuh boleh panjat masuk ke rumah sewa saya. Tak takut jatuh langsung.. Ngerinya!!!!

Sampai skrg.. dengan kadar jenayah yg terlalu tinggi.. dan my neighbourhood pun kawasan jenayah ragut yg paling bahaya.. buat saya berasa amat takut dan bimbang sekali. Hari neh radar ketakutan saya terlalu membuak dan buat saya cuak giler! Dan terlalu byk bayangan yg menghantui diri saya di kala ini.. :((

Ya Allah, lindungilah hamba-Mu ini..