Tuesday, March 10, 2009

Mengimbau Kenangan Lama : Batam Trip 2007

Setiap hari kekadang rasa membuak nak write something in this blog. Bila drive tuh, mcm mcm benda aku nak taip kat blog neh tapi bila dah di depan mata, aku susah ah pulak nak menaip. Tba tiba jerk ideanya hilang.

Kali neh, nak mengimbau kenangan lama ketika trip ke Batam masa Chinese New Year 2007. Tak banyak sangat gambar disnap, sebab aku kena maigrain yang amat sangat. Sehingga tak larat dan kerugian bershopping masa tuh. terlalu panas di Batam dan mungkin makanan Padang yang aku makan tuh banyak sangat Ajinomoto. Senoneng kepala aku!

Masa trip ke Batam neh, aku dan hubby masih berpacaran dan baru merancang rancang dalam diam nak bertunang. Apa pun, boleh dilihat gambar/susuk badan B yang kurus masa tuh. Hehe, pepe pun aku happy masa tuh walaupun kepala mcm nak pecah.

Barang barang di sana utk hantaran atau pakaian muslimah amatlah murah dan banyak pilihan. Baju kurung/ kebaya nyonya chantek chantek. Kebetulan, mak ngn abah nak pergi umrah bulan 6, so banyak lah bershopping di sana. Yang paling murah sekali, Sweet Corn dia~ RM 1.20 per cup siap letak cheese. Giler tak? Kitaorang bedal makan tuh ajerk lah.. Avocado Chocolate dia pun sodap!

Yang aku geram masa trip tuh, aku dah berkenan satu handbag tuh.. BONIA. Ada dia nak jual ngn aku 2 Juta Rp. bersamaan RM 800!! Giler!!! Kalau tengok tengok kan bag tuh lah kan.. tak mungkin sampai mcm tuh harganya. Tuh cekik darah namanya. Bargain bargain pun dia tanak kasik kurang. Perghh.. last last aku blah. Dah ler sakit kepala, tanak kurang lagi bertambah sakit hati aku neh..

Tapi nasib baik aku tak beli.. sebab a week after, aku and hubby went to HP (Holiday Plaza, JB) na carik barang hantaran.. sekali tengok ah bag BONIA tuh .. sekali harganya baru RM 400..!! Giler ah orang tuh.. nak cekau duit aku agaknya.. bernasib baik ah aku! :)

Kepada yang nak pergi ke Batam, berhati hati. Aku gi Batam dr Singapore, which cheaper than from Malaysia. Murah, speed boat terjamin sikit.. Hehe,,


gambar ketika awal pagi di Harbour Terminal, Singapore
R
Harbour Cruise.. mak aih, lengan aku.. gemoo0o0knya

mak and deq lah

zaim and deq lah.. kurusnya...

we 1 family

abah and emak

Singapore Cable Car

me, deq lah & mimie amirah

me & hubby.. apa lah tunjuk lubang idung!

Singapore

Baru keluar dr ferry

di Nagoya Mall, Batam

B tunjuk belang nya

Batam City

Bergossip sambil kira belanjawan

me after taking pain killer

me & mimie amirah

psstt.. jangan pergi masa Chinese New Year.. Mall nya banyak tutupan~

2 comments:

susudalambotol said...

aritu ada gak usha batam. menarik ke?

+a.z.i.e+ said...

tak berapa menarik. 1 day trip okay ah kot.. kalau nak gi lelama, nampak gaya mcm tak best. Kebersihan amatlah tidak memuaskan atie :(