Tuesday, February 10, 2009

Mr Heng Boon Kim - May he rest in peace~

Hari neh betul betul hari kejutan untuk aku. Tadik kat opis after sembahyang zohor, aku turun gi bawah hantar dokumen kat receptionist. Sambil menyelak Harian Metro, aku berbual dgn kak safiah dan kak azizah - receptionist.



Lepas 10 minit aku mengular, aku pun naik ke atas semula melalui IT department di 2nd floor building office aku. Sampai jerk aku kat IT, aku nampak muka semua mcm cemas dan mendebarkan. Aku pun kepoh lah tanya.. apahal neh? Rupanya diaorang dok bincang pasal Mr Heng pengsan kat dalam toilet.. tapi x tahu nak buat mcm mana? Mungkin mereka panik kot. Aku pun lari dan tengok ke toilet.. yer arr.. dah lar Mr Heng tuh dah agak veteran.. takut2 ada apa apa terjadik kat dia.



Bukak jer connecting door.. nampak Pakcik Sahir & Pakcik Rahmad tengah angkat Mr Heng duduk atas kerusi.. sambil lap lap peluh dia.. dan muka Mr Heng memang lain sangat.. Bengkak dan pucat.. aku pun pelik.. bibir Mr Heng pun dah tak mcm biasa.. bengkak.. Yang lain - lain dah berkumpul kat area tangga tuh.. sambil bagi angin kat Mr Heng..



Aku pun bergegas lari naik ke department aku.. bagitahu my boss, Kak Ha and Ms Chang - Assistant Manager... mereka pun berlari ke 2nd floor.. aku terpinga pinga.. then, aku tolong apa yang patut.. dan kawan - kawan yang lain tolong hantar Mr Heng ke Penawar Hospital.. dan apa yang pasti.. sebelum aku balik dr opis tadi, mereka kata Mr Heng dah x boleh bercakap dan tak kenal orang disekelilingnya .. even menantunya dan orang orang opis aku sendiri..



Dan tadi.. jam 10.40 malam.. Chang called me and informed that Mr Heng just passed away while waiting for brain scanning at GH JB. Owh, so sudden. Aku betul betul terkejut dan mungkin kalau kami semua ternampak dia pengsan lebih awal petang tadi.. mungkin kami dapat selamatkan dia sedikit.. ini setelah hampir 1 jam baru kami perasan, yang dia pengsan didalam bilik air...



Mr Heng was a kind man.. funny.. friendly.. I will miss him. I respect him as my father as now he was 61 years old.. lepas neh, pepagi takde orang say "hello" to me.. takde orang lagi yang akan call me tanya claim.. takde orang lagi yang akan berurusan dengan aku pasal NK Ceramic.. :(



May he rest in peace!



n.b : muka dia bengkak sampai aku tak kenal tadi.. mungkin sebab stroke yang amat teruk.. :(

No comments: